Friday 17 June 2011

Åland Summer Jam får massivt stöd


Om några veckor är det Åland Summer Jam 2011. Att etablera ett nytt evenemang tar tid och kräver mycket arbete. Men det här året är jag glatt överraskad att evenemanget har fått tillräckligt med hjälp av generösa personer och företag på ön.

Awesome! Är det mest perfekta engelsk ord att beskriva den ström av stöd och solidaritet som jag har fått hittills. Otrolig vänlighet och hjälpsamhet!

Intresset för Åland Summer Jam har onekligen blivit större bland öns musikälskare. 2009 hade jag fullt hus på Pub Bastun och det var många som inte rymdes in. I somras flyttade vi evenemanget till Badhusparken och det här året är det i Miramarparken. Åland Summer Jam har lärt mig att ingenting är omöjligt.

Evenemanget är ideellt och målet är att öka toleransen och den ömsesidiga förståelsen mellan ålänningar och utlänningar. Precis som förut kommer Åland Summer Jam att bjuda på ett stort utbud av nöjen och bra artister den 9 juli. Ålands ende rappare, Fryk är en av de artisterna. Han har varit borta från musikscenen i ungefär ett år och nu är han på gång igen. Den amerikansk-svenska reggaesångare, Etzia ska också stå på scenen för första gången på ön.

För äldre ålänningar som vill vara med, har vi Melita från Mozambique/Kuba som börjar spela kl:18. Hon spelar meditativ, lugn och avkopplande piano musik.

Jag vill tacka alla personer och företag som stödjer evenemanget på olika sätt. Stor tack till Nordiska Kulturfonden, Svenska Kulturfonden, Ålands Landskapsregering, Mariehamn Stad, Viking Line, Renhållningen, Ålands miljö- och hälsoskyddsmyndighet...osv.

Vi ses den 9 juli 2011!

No comments: